[:ar]مساحة[:en]Mesaha[:]

  • 65396_529483527081015_2000355940_n
  • 301072_305360946159942_1430838744_n

المساحة Category: عمل مشتركة

عن المساحة
عن المساحة
Photos
الفيديو
الخريطة
التحليلات
  • [:ar]

    مساحة لتنمية المجتمع

    … تعاونية لدعم المجموعات والمبادرات الشبابية
    مساحة هي مؤسسة أهلية غير ربحية، تعمل بشكل تعاوني بهدف توفير بيئة داعمة للأشخاص والأفكار والمبادرات التي تساهم في تنمية الناس والمجتمع. هي مساحة مشتركة تدعم المُبادرات والمجموعات الشبابية التي طورت أفكار أو أحلام لتنمية مجتمعاتهم من خلال تزويدهم بخبرات التعلم والمشورة والتشبيك ومساحة مكانية لللقاء بسيطة مُلهمة سهلة الاستخدام من قبل الشباب،. مساحة هي العزوة والسند، وتقدم كل ما تستطيع من دعم لترجمة هذه الأحلام على أرض الواقع بهدف تنمية المجتمع وتعزيز وجودنا كمواطنين فاعلين.
    استلهمت مساحة فكرتها من الحراك الواسع المتنامي بعد ثورة 25 يناير، عندما تحفزت العديد من المجموعات الشبابية للمساهمة بشكل فاعل في تنمية وطنهم.
    الرؤية والرسالة:
    الرؤية:
    خلق مساحة دعم للمبادرات والمجموعات الشبابية التي تساهم بشكل فاعل في تنمية مجتمعاتهم.
    الرسالة:
    مساندة كل مجموعة أو مبادرة أو كل من طور فكرة أو لديه حلم لتطوير مجتمعاتهم، من خلال توفير مساحة عمل مشتركة وتعلم ومساندة وتشبيك، بشكل يساهم في تطورهم وتطوير مجتمعاتهم.
    مساحة هي مؤسسة أهلية – غير هادفة للربح ومشهرة بوزارة التضامن الاجتماعي تحت رقم ٨٨٥٩ لسنة ٢٠١٢

    [:en]

    MESAHA [ means space in Arabic] is a cooperative hub and enabling space for youth-led initiatives and groups that have an idea or dream for developing their communities. As a collectively built space, MESAHA works to support youth-led initiatives and groups through creating a supportive environment for them. MESAHA provides meeting space, learning community, networking platform, and coaching program.

    MESAHA was inspired from the wide activism momentum that erupted after 25th of January, when many groups of youth were motivated to contribute actively in the development of their community.

    Vision
    Enabling space for youth-led initiatives and groups that contribute actively in their communities’ development.

    Mission
    Supporting all youth-led initiatives & groups that have developed an idea or a dream for developing their communities through providing learning, coaching and networking in order to contribute in their development and their communities’ development.

    MESAHA is registered as Egyptian National NGO # 8859/ 2012

    [:]

  • No Records Found

    Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.

    Google Map Not Loaded

    Sorry, unable to load Google Maps API.

  • أترك تحليلك